Eetilise käitumise põhimõtete eesmärk on toetada töötajat igapäevases töös, abistades toimetulekuraskustega inimesi ja väärtustades sotsiaaltöö, kui eriala mainet.
Klient – iseseisvaks toimetulekus abi vajav isik.
Sihtgrupp – iseseisvaks või leibkondlikuks toimetulekuks abi vajav laiem inimeste ring.
EIT Tugiliisu töötaja käitumise eetilised põhimõtted:
- Töötaja õigustab kliendi usaldust.
- Töötaja on oma käitumiselt ja suhtlemiselt avatud, hooliv ning innustav.
- Töötaja toetab inimese loomupärast väärtust ning õigust väärikale kohtlemisele.
- Töötaja on diskrimineerimise vastu.
- Töötaja tunnustab ja austab sihtgrupi mitmekesisust.
- Töötaja kannab hoolt ressursside säästliku, õiglase ja vajadustele vastava jaotamise eest.
- Töötaja kohustub märkama ja pöörama tähelepanu olukordadele, kus sihtgruppi kuuluv inimene elab alandavas-, ebaõiglases- või kahjustavas keskkonnas.
- Töötaja käitumise alus on humaansel inimkäsitlusel põhinev hoiak.
- Töötaja töövahendiks on teadmised, oskused, kogemused ja kutse-eetika.
- Töötaja innustab sihtgruppi võtma vastutust enese elukorralduse eest.
- Töötaja lähtub töös kliendiga oma kompetentsuse piiridest (ei anna lubadusi, mida ei suuda täita).
- Töötaja suunab kliendi teise töötaja juurde kui tekib kliendiga väärtuste- või rollikonflikt. Teavitab antud olukorrast tööandjat.
- Töötaja aktsepteerib kliendi või koostööpartneri õigust privaatsusele ja konfidentsiaalsusele.
- Töötaja annab kliendile ja koostööpartnerile teavet neile arusaadavl viisil.
- Töötaja respekteerib kolleegide ja koostööpartnerite arvamusi ja väljendab vastutustundlikul viisil tunnustust ja kriitikat.
- Töötaja jagab ja vahetab kogemusi ja teavet kolleegidega ning samas võtab vastutuse info sisu eest.
- Töötaja on valmis ära kuulama, toetama ja jõustama nii klienti kui kolleegi.
- Töötaja järgib eriala eetilisi standardeid, vastutab tööaalal tehtud otsuste ja valikute eest.
- Töötaja arendab oma oskusi ja teadmisi, toetudes uurimustele ja praktilise töö analüüsidele.
- Töötaja tegutseb ausalt, eristab piire oma isikliku elu, tööelu ja ühiskondliku tegevuse vahel.
- Töötaja ei kasuta oma positsiooni (kliendi suhtes) isikliku heaolu saavutamiseks.
- Töötaja järgib EIT Tugiliisu eetilise käitumise põhimõtteid ning sekkub olukorras, kus märkab kellegi kõrvalekaldeid eetilisest käitumisest.
Eetilise käitumise põhimõtete koostamisel on kasutatud „Sotsiaalala töötaja eetikakoodeksit“, koostaja Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon.